Vilken fest

Gårdagen då.. Kvällen började med att vi lite veligt inte kunde bestämma oss för vart vi skulle ta vägen. Sen slutligen bestämde vi oss för att åka till Röbeby till nån fest där Rickard var. Väl där så skulle vi plocka upp honom och tre till. Men då hade jag lovat Weris att hon skulle få åka med. Men hon fick inte plats så hon blev jättesur.

Sen blev det lite förvirrat. Robban bytte bil och skulle köra Konnes bil. Så han och 4 till drog i väg till Brömsebro(!) för att hämta Perra. Vi andra d.v.s jag, Pontus, Alle, Kulti och Krille åkte till stan. Där var det dock väldigt folktomt och vi drog ut till donken i Vedeby. Där fann vi Ola,Johan, Ruben och Catherine. Najs!  Efter att ha suttit där ett tag och filosoferat körde vi till Fridlevstad där det var en väldigt stor fest. Jag bestämde mig för att gå in där för jag ville snacka med Sofie Karlsson och vänta på Robban och dem. Så jag gjorde det medan mina färdkamrater gled vidare.

Väl inne på den här festen var det som mest ca 70 personer eller nåt sånt. Totalt sett var det nog 100 pers som i alla fall var där och kikade in. Jag måste erkänna att jag kände mig extremt förvirrad där jag minglade runt utan att känna en människa. Men det var rätt trevligt. Och jag såg Sofie och Hanna lite då och då. Aldrig fel. Sen till slut kom Robban och hans kompisar. Det var skönt. Kände mig inte lika nykter och ensam längre. Det är faktiskt lite smålustigt att vara på en fest där verkligen alla utom en själv är grymt packade.

Efter en stund så fick Robban dock köra och hämta Eve i Holmsjö på Perras order. Och köra dit henne till festen. Under tiden så fortsatte jag svassa runt på festen. Folk satt precis överallt, i stora rummet var det ett tiontal par som försökte få plats att dansa bugg, potatiskroketter flög och mosades in i mattor och golv och här och var låg det någon som hade fått i sig en smula för mycket. Hittade också Oscar och Jonas där. Oscar sprang runt och påpekade att han hade Carolas autograf på armen och att han skulle skära bort den med en osthyvel och sälja til mig. Hmm?

Någon gång under tumultet kom Robban tillbaka med Eve och Perra. Skönt det eftersom det bidrog till att Rickard lugnade ner sig en smula. Denne sprang förövrigt omkring, Drack för mycket, muckade med sin lillasyster Isabell (Som inte tycktes uppskatta hans närvaro allt för mycket) och muckade med en del andra främlingar han hittade här och var.  Mitt i all röra sprang det också runt en liten hund. Stackaren måste ha blivit helt tokig.

Krille
skulle ha hämtat mig , men när han kom till festen så kom han på att han hade råkat plocka på sig lite väl mycket folk på vägen så att han hade full bil. Så han körde till Rödeby och lämnade dem. Sen kom han tillbaka, plockade upp mig och körde till Rödeby.

Där uppstod lite krångel så det slutade med att Robban fick skjutsa Eve och Perra till Holmsjö så jag hakade på där. När vi väl var i Holmsjö kom Perra på att han verkligen inte hade någon som helst anledning att befinna sig där eftersom han inte hade någon sovplats. Så han började tjata på Robban att denne skulle skjutsa honom till Lyckeby. Vilket jag inte kan förstår hur man ens kan få för sig att fråga. Klockan var halv tre på morgonen och Robban var nästan hemma. Hur kan man då kräva en sån sak?
Hoppas inte han fick sin vilja igenom.

Hur som helst så åkte jag hem och la mig. SKönt att sova i sin egen säng ibland.


Jag är orolig för dig och jag gillar inte din stil. Kom ihåg att jag bryr mig även om ingen annan gör det... :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du haft en bra påsk?:)

2008-03-23 @ 12:45:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Amanda

Haha ojdu!Mycket namn att hålla reda på där;) Verkade som en trevlig fest annars. Ska du göra något kul på lovet eler?

2008-03-23 @ 12:54:58
URL: http://www.amandaolovisa.blogg.se
Postat av: Anonym

Fin blogg :) Roligt med någon frå Karlskrona!

2008-03-23 @ 14:02:14
URL: http://[email protected]
Postat av: Linn

Ja jag har haft en bra påsk . :) själv?

tack så mycket! :)
Vem är du förresten?

2008-03-23 @ 14:08:02
URL: http://[email protected]
Postat av: simon

hehe men den festen lätt ju fin fin:P lite väl stor för huset lätt de dock:)

2008-03-23 @ 16:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0