"Beetlejuice"

Jag har inte kunnat skriva här i bloggen på ett tag som ni kanske har märkt. Det bottnar i lite olika anledningar. Dels så har blogg.se legat nere och varit allmän dryg och ofunktionell som sida. Dels så har mitt liv varit ganska enformigt. Men jag väljer att sammanfatta helgen nu i det här inlägget och sen ta upp bloggandet som vanligt.

I Fredags
Var vi hemma hos Krille och Pontus och kollade på finalen i Let's dance. Synd att inte Tony vann! Efter det åkte vi ut en runda på stan med Robban. Vi körde en massa i rondellerna och på vår lilla "bana" vid Torskors. Vi åkte även en massa inne i stan och kollade på studentfesten på statt. En massa folk var där och alla verkade rätt fulla. Det var också en 18årsfest nere i hamnen. Så även där var det fullt av glatt skrålandes, inte fullt lika finklädda människor som uppe i stan. Men visst de verkade ha trevligt. Träffade även Ragge och Kaludis i förstnämnds Amazon. Fet bil. Totalt sett en trevlig kväll!

I Lördags
Var jag på kalas hos min kusin Patrick som fyllde 35. Trevligt. Smörgåstårta fick vi till och med. Han hade också bakat en egen tårta. God var den. Kvällen tillbringade jag för en gångs skull hemma framför tv:n och kollade på "Körslaget". Verkar vara ett roligt program. De hade t.om med "min" gest. Vilket vissa uppmärksamade och mobbade mig lite extra för dagen efter.

I Söndags
Så drog hela gänget till cyberzone. Det här var en nervpärs för mig eftersom jag stod för bokningen och folk i min umgängeskrets är väldigt förtjusta i ordet "Kanske". Hur som helst så hämtade Robban mig, Alle och Pontus hemma hos sistnämnd och i Rödeby mötte vi upp Krille som hade hämtat Carro och Erik i Hjortseryd(?). Så bar det av in till cyberzone. Där mötte vi också upp Kulti, Ohlsson och Samuel. Vi delade upp oss i lag men eftersom vi skulle spela tre spel så bytte vi lag lite då och då för att det skulle bli rättvist. Krille var helt klart bäst. Men jag placerade mig faktiskt också i toppen. Haha.
Jag och Robban hade även en interntävling om vem som kunde skjuta vem flest gånger. Vilket resulterade i att vi blankvägrade att vara på varandras lag. Våra kompisar tycker nog att vi är lite barnsliga. Måste tyvärr säga att han vann vår lilla tävling, dock inte med ett helt rent samvete. För så vitt jag vet får man inte sno sin motspelares pistol, hålla fast denne, Slå den för att man blir skjuten o.s.v? Fast helt uppenbart hade han inte samma uppfattning om reglerna som jag. Wellwell. Efter spelet (som mitt lag vann totalt) så gick vi ut i caféterian. Där mötte jag Max! Länge sen man såg henne ju. Så det var kul. Jag och mitt lilla sällskap stod och velade i ca 10 minuter om vart vi skulle ta vägen, men eftersom ingen orkade ta iniativ till något annat så åkte de flesta hem till sig. Eller jag, Alle, Erik och Carro hängde med Ponte och Krille hem där vi blev matade. Sen åkte jag hem

Igår
Hände det inte så värst mycket. Det var skola igen. Jag hade två lektioner körkortsteori och historia. Båda gick ut på att människor stod och babblade längst fram om olika ämnen. Jag och Ida höll på att somna på körkortsteorin där några äldre damer stod och mässade om hur viktiga försäkringar är. Tror jag. Resten av klassen såg inte heller alltför pigg ut för den delen. Historian var konstigt nog lite mer intressant. Jag tog 12 bussen hem tillsammans med Anna. Var inne en snabbis i Holmsjös nya blomsteraffär. Dyrt och få blommor är min åsikt. Anna skjutsade sedan hem mig i sin lilla tuffa moppebil. Vill ha! Fast jag vill så klart hellre ha en riktigt bil. Får se hur det blir med det. Anna stannade en stund och kollade på puppisarna. Jag tror hon att blev lite småkär i dem. Hihi. Sen på kvällen startade brukshundklubben för den här terminen. Så nu har Kito börjat på agility. Han låg lite före sina kurskamrater om man säger så. =) De verkade inte ens veta vad agility går ut på..

Så Idag
Idag har varit en riktig slappar dag. Vaknade vid 11 och upptäckte att jag var ganska förskyld, vilket resulterade i att jag fann det alldeles för omständigt att åka ända in till skolan för att göra ett test. Så jag stannade hemma. Jag har kollat på Prison Break hela dagen. Har sett om säsong 1 nu. Me like! Det är så spännande även om man har sett det förr. Haha. Johan, hans mor och syster kom idag för att hälsa på sin valp. Johan och jag satt en stund framför datorn och kikade på eventuella namn. Vi hade rätt kul åt det. Det finns extremt många konstiga namn. t.ex "Beetlejuice". Lite schaskigt översatt: Skalbaggsjuice? Hur normalt är det att döpa en hund till det?

Måste tillägga att jag är obotligt lat:

Jag: Johan ring innan ni kör hemifrån, Jag måste veta när jag ska sätta på mig kläderna!
Johan: Okej ...


Godnatt


Kommentarer
Postat av: blondie

du har inte skrivit på läänge! kom igen nu!
Kramar

2008-04-14 @ 18:33:14
Postat av: Anonym

Beetlejuice är ett namn på en film av tim burton ;)

2008-04-27 @ 00:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0